Szczyrkowskie

Regulamin wynajmu i świadczenia usług drogą elektroniczną

(OGÓLNE WARUNKI NAJMU KRÓTKOTERMINOWEGO)

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady rezerwacji, najmu krótkoterminowego apartamentów oraz świadczenia usług drogą elektroniczną przez DM Gold Danuta Zacny-Szlachetko z siedzibą w Bielsku-Białej przy ul. 3 Maja 19/7, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5512343800, REGON: 122481864 (dalej: „Wynajmujący”).

  2. Najem ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Najemców.

  3. Wynajmujący świadczy usługi drogą elektroniczną poprzez udostępnienie systemu rezerwacji apartamentów online za pośrednictwem strony internetowej www.szczyrkowskie.pl oraz platform zewnętrznych (np. booking.com, airbnb.com).

  4. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Wynajmującego, zostaną określone w Polityce Prywatności, publikowanej na stronie internetowej Wynajmującego.

  5. Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.

  6. Najemca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed dokonaniem rezerwacji. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Wynajmującego.

  7. W sprawach związanych z rezerwacjami, pobytem lub reklamacjami można kontaktować się z Wynajmującym pod adresem email: rezerwacje@szczyrkowskie.pl oraz pod numerem telefonu: +48 533 402 403.

2. REZERWACJE

  1. Przedmiotem najmu są całe apartamenty należące do Wynajmującego lub będące w jego zarządzie.

  2. Rezerwacji można dokonać:

    • poprzez stronę internetową Wynajmującego www.szczyrkowskie.pl

    • za pośrednictwem portali rezerwacyjnych (booking.com, airbnb.com itp.).

  3. Dokonanie rezerwacji online jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

  4. Z chwilą potwierdzenia rezerwacji umowę najmu uznaje się za zawartą.

  5. Rezerwacja wymaga wpłaty zaliczki w wysokości 30% wartości całkowitej w terminie 48 godzin od otrzymania e-maila potwierdzającego rezerwację. Brak wpłaty zaliczki skutkuje anulowaniem rezerwacji.

  6. Pozostała część należności powinna być opłacona przed przyjazdem w terminie wskazanym przez Wynajmującego.

  7. Dostępne formy płatności:

    • karta płatnicza lub kredytowa,

    • szybki przelew internetowy,

    • kod BLIK,

    • PayPal, Tpay – zgodnie z regulaminami tych usługodawców.

  8. Najemca może zażądać wystawienia faktury – informacja o tym powinna być przekazana przy rezerwacji.

  9. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Najemca powinien poinformować Wynajmującego w ciągu 48 godzin od otrzymania potwierdzenia rezerwacji; wówczas rezerwacja zostaje anulowana bez kosztów.

  10. W przypadku rezygnacji z rezerwacji w terminie krótszym niż 14 dni przed przyjazdem, zaliczka nie podlega zwrotowi.

  11. Rezygnacja z pobytu w trakcie jego trwania nie powoduje zwrotu kosztów za niewykorzystane doby.

  12. Reklamacje dotyczące rezerwacji lub płatności należy kierować na adres email: rezerwacje@szczyrkowskie.pl. Wynajmujący rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od jej otrzymania.

  13. Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przypadku usług zakwaterowania, jeżeli umowa przewiduje konkretny termin pobytu.

3. POBYT

  1. Minimalny okres najmu wynosi dwie doby hotelowe.

  2. Doba hotelowa trwa od godziny 16:00 w dniu przyjazdu do godziny 10:00 dnia następnego.

  3. Nieopuszczenie apartamentu do godziny 10:00 bez uzgodnienia skutkuje naliczeniem opłaty 50 zł za każde rozpoczęte 30 minut.

  4. Przedłużenie pobytu wymaga zgody Wynajmującego i opłacenia dodatkowej należności.

  5. Wynajmujący może odmówić wydania apartamentu, jeśli Najemca:

    • nie uregulował należności,

    • jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,

    • zachowuje się agresywnie,

    • podczas wcześniejszego pobytu naruszył regulamin.

  6. Wynajmujący może przydzielić Najemcy inny apartament o tym samym lub wyższym standardzie w tej samej cenie.

4. CZĘŚCI WSPÓLNE

  1. Do dyspozycji Najemców mogą być udostępnione części wspólne obiektu, takie jak:

    • sauna,

    • jacuzzi,

    • rowerownia lub narciarnia (w zależności od sezonu),

    • strefa wypoczynkowa.

  2. Korzystanie z tych pomieszczeń oznacza akceptację ich indywidualnych regulaminów dostępnych na stronie internetowej Wynajmującego.

5. ZASADY DOSTĘPU

  1. Apartamenty wyposażone są w systemy elektronicznych zamków lub sejfy na klucze.

  2. Kod dostępu do elektrozamka lub sejfu na klucze przesyłany jest Najemcy wiadomością SMS w dniu rozpoczęcia pobytu.

  3. Kod do części wspólnych jest tożsamy z kodem apartamentu.

6. ZASADY OGÓLNE

  1. Najemca ma prawo do spokojnego korzystania z apartamentu.

  2. Zakazuje się podnajmu lub użyczania apartamentu osobom trzecim.

  3. Liczba osób nocujących nie może przekraczać liczby zgłoszonej przy rezerwacji.

  4. W cenie najmu zawarte są: media, Internet, sprzątanie końcowe, pościel, ręczniki oraz opłata klimatyczna.

  5. Dodatkowa wymiana pościeli, ręczników lub sprzątanie w trakcie pobytu są płatne zgodnie z cennikiem.

  6. Najemca zobowiązany jest niezwłocznie zgłaszać wszelkie szkody i usterki.

  7. Najemca odpowiada materialnie za szkody powstałe z jego winy lub winy osób mu towarzyszących.

  8. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione w apartamencie.

  9. Rzeczy pozostawione przez Najemcę po zakończeniu pobytu przechowywane są przez 7 dni, po czym uznawane są za porzucone.

  10. W apartamentach obowiązuje całkowity zakaz:

    • palenia tytoniu (kara: 500 zł),

    • przebywania zwierząt bez zgody Wynajmującego (kara: 500 zł),

    • organizowania imprez lub zakłócania ciszy nocnej (kara: 500 zł, możliwość natychmiastowego rozwiązania umowy).

  11. Cisza nocna obowiązuje od godziny 22:00 do 6:00.

  12. Zgubienie klucza lub karty dostępu skutkuje opłatą 200 zł.

  13. W przypadku wystąpienia siły wyższej (np. katastrofa naturalna, strajk, stan wyjątkowy), żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie umowy.

  14. W związku z silnymi wiatrami Najemca jest zobowiązany do zrolowania markizy na balkonie przed wyjściem z apartamentu oraz każdorazowo w przypadku wiatru.

7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Najemców są przetwarzane przez Wynajmującego zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).

  2. Szczegółowe zasady przetwarzania danych, w tym prawa osób, których dane dotyczą, zostaną określone w Polityce Prywatności Wynajmującego, publikowanej na stronie internetowej.

8. REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną (np. błędy w działaniu strony, formularza lub systemu rezerwacji) można zgłaszać na adres email: rezerwacje@szczyrkowskie.pl.

  2. Wynajmujący rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA LINKI ZEWNĘTRZNE

  1. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za treści i zasady obowiązujące na stronach internetowych podmiotów zewnętrznych, z którymi współpracuje w zakresie rezerwacji (np. booking.com, airbnb.com).

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego i Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  2. Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu ograniczenia praw Konsumenta. W przypadku sprzeczności z przepisami prawa – pierwszeństwo mają przepisy obowiązujące.

  3. Wynajmujący może wprowadzać zmiany do Regulaminu z ważnych przyczyn (zmiany przepisów, zasad rezerwacji, warunków technicznych). Informacja o zmianach publikowana będzie na stronie internetowej z 14-dniowym wyprzedzeniem.

  4. Najemca ma prawo zrezygnować z najmu w przypadku braku akceptacji zmienionego Regulaminu.

  5. Ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.

  6. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, w tym platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

  7. Treść Regulaminu może zostać wydrukowana, pobrana lub zapisana przez Najemcę w dowolnym momencie.

  8. Postanowienia Regulaminu należy interpretować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA GOŚCI

Szanowni Państwo,
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Dążąc do zapewnienia Państwu jak najlepszej jakości usług oraz w trosce o ochronę Państwa danych osobowych prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych przez DM Gold Danuta Zacny-Szlachetko z siedzibą w Bielsku-Białej przy ulicy 3 Maja 19/7, NIP 5512343800.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest DM Gold Danuta Zacny-Szlachetko z siedzibą w Bielsku-Białej przy ulicy 3 Maja 19/7, NIP 5512343800.

  2. Kontakt z Administratorem danych możliwy jest:
    a) pocztą elektroniczną na adres e-mail: rezerwacje@szczyrkowskie.pl
    b) telefonicznie: +48 533 402 403

  3. Informujemy, że nie mamy obowiązku powoływania Inspektora ochrony danych, jednakże administrator chętnie odpowie na wszystkie Pani/Pana pytania i wątpliwości związane z przetwarzaniem przez Nas Pani/Pana danych osobowych. W tym celu prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej.

  4. Ma Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania, żądania ich usunięcia lub wniesienia sprzeciwu z powodu Pani/Pana szczególnej sytuacji. Ma Pani/Pan również prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych, a także do ich przenoszenia.

  5. Jeżeli uzna Pani/Pan, że Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane niezgodnie z wymogami prawa ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w kilku różnych celach tj.:
    a) do prawidłowej realizacji umowy, do celów podatkowych, a także mogą być przetwarzane do dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią;
    b) do celów handlowych, marketingowych, wysyłki newslettera;
    c) do przekazania danych do odpowiednich organów państwowych i samorządowych np. w celach kontrolnych.

  7. Podanie przez Panią/Pana danych jest:
    a) dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i wykonania umowy lub wynika z przepisów prawa w zakresie koniecznym do realizacji usługi;
    b) dobrowolne w zakresie przetwarzania danych do celów handlowych, marketingowych, wysyłki newslettera.

  8. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest:
    a) art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w ramach systemu monitoringu wizyjnego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia 2016/679 (RODO), informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/a danych osobowych jest DM Gold Danuta Zacny-Szlachetko z siedzibą w Bielsku-Białej przy ul. 3 Maja 19/7, NIP 5512343800.

  2. Kontakt z Administratorem danych możliwy jest:
    a) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: rezerwacje@szczyrkowskie.pl
    a) telefonicznie: +48 533 402 403

  3. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji, osób oraz mienia administratora zgodnie z przepisami Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a także na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest dochodzenie roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  4. Monitoring obejmuje pomieszczenia części wspólnych i biurowych.

  5. Odbiorcami Pani/a danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.

  6. Dane będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące, jednak mogą być także przetwarzane w związku z dochodzeniem roszczeń — do czasu ich przedawnienia.

  7. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.

  8. Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).

  9. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do przebywania na terenie obiektów Administratora.